Home Opinion Jovanovski: Njerëzit në Maqedoni duhet të lexojnë më shumë

Jovanovski: Njerëzit në Maqedoni duhet të lexojnë më shumë

Pse të filloni një revistë tani që duhet të filloni të shijoni qetësinë e daljes në pension? Kjo ishte pyetja që ia bëra babait tim, profesorit Tihomir Jovanovski, themeluesit të revistës “Ekonomia dhe biznesi”, pak para se të dilte numri i parë. Përgjigja ishte vrastare e thjeshtë: njerëzit në Maqedoni duhet të lexojnë më shumë!

Fillimi ishte modest, me financimin e tij, pa grante qindra mijëra dollarësh nga komuniteti ndërkombëtar, por me ndihmën e njerëzve të biznesit që njihnin entuziazmin dhe motivet fisnike të profesorit. Pjesa më e madhe e përmbajtjes është shkruar nga studentë pasuniversitar dhe doktoraturë. Për të vazhduar përgatitjen për diplomën e tyre master dhe doktoraturë, atyre iu kërkua të botonin disa punime kërkimore në një revistë. “Ekonomia dhe Biznesi” i takuan, morën një medium ku mund ta bëjnë. Profesori Tihomir Jovanovski, ndonëse tashmë po përballet me ditë pensioni, gjeti një mënyrë për të vazhduar t’u ndihmojë studentëve.

Kur ai vdiq në vitin 2011, nuk kisha asnjë amanet se çfarë të bëja dhe u përballa me sfidën se si të vazhdoja, të ndaloja apo të vazhdoja botimin e revistës. Kam marrë dy vendime parimore. E para ishte se e ardhmja e revistës do të varej nga kalimi i testit të tregut, por për këtë qëllim ajo duhet të bëhet një revistë moderne biznesi, një produkt i plotë tregu. Vendimi i dytë ishte se ky synim do të duhej të realizohej pa asnjë ndërhyrje në politikën ditore dhe agjendat politike. Kjo do të thoshte se “Ekonomia dhe Biznesi” zgjodhi rrugën e vështirë, rrugën e parimeve solide, autenticitetit, profesionalizmit dhe pavarësisë. Një rrugë drejt përkushtimit të plotë ndaj cilësisë së lartë në çdo mënyrë, e vetmja që ofron një themel të shëndoshë për sukses afatgjatë. Ja ku po hyjmë në vitin e 25-të që nga botimi i numrit të parë dhe jo vetëm është një jubile i bukur, por ky jubile shënon “Ekonomia dhe Biznesi” si revista më e vjetër e biznesit në vend.

Vlera e veçantë

Çfarëdo që të ndodhë në vend apo në botë, çdokush mund të mësojë për të vetëm me disa klikime në kompjuter ose smartphone. Është e lehtë. Ajo që është e rëndësishme është të kuptosh arsyet e asaj që ndodhi dhe të parashikosh se çfarë do të thotë për të ardhmen. Këtu fokusohet “Ekonomia dhe Biznesi”. Duke shpjeguar ngjarjet dhe pasojat për të ardhmen, “Ekonomia dhe Biznesi”, në fakt, bëhet një platformë mbi të cilën gjenden pikëpamje të rëndësishme, relevante, që e bëjnë më të lehtë kuptimin e kontekstit, e në këtë mënyrë edhe marrjen e vendimeve për të ardhmen.

Një vlerë e veçantë e revistës është cilësia e përmbajtjes. Rrjedh nga cilësia e shkrimtarëve. Tek “Ekonomia dhe Biznesi” nuk ka tekste të përkthyera të shkarkuara nga interneti. Jo, çdo tekst ka autorin e vet i cili përfaqësohet me emër, mbiemër dhe fotografi. Në vend të një redaksie klasike, “Ekonomia dhe Biznesi” bashkëpunon me ekspertë të lartë të fushave të ndryshme. Ndër ata që janë shkrimtarë të rregullt janë, për shembull, Gordan Georgiev që shkruan për zhvillimet në shoqërinë maqedonase, politologu më i arsimuar në vend, kolegu me Emanuel Macron nga koha e tij studentore në të njëjtin universitet në Paris, pastaj Dragan Tilev. i cili është një “eminencë gri” në Sekretariatin për Çështjet Evropiane dhe një ekspert i lartë për një kohë të gjatë për situatën dhe zhvillimet në atë fushë. Profesor Goran Petrevski është një nga liderët në vend për sa i përket numrit të punimeve akademike të botuara në revista ndërkombëtare me faktor ndikimi. Maja Kadievska Vojnovi është një ish-zëvendës guvernator i Bankës Popullore, Pavle Gacov është një nga ekspertët kryesorë për çështjet tatimore në vend. Ljupço Popovski është një nga njohësit më të mirë të situatës në politikën e jashtme, ndërsa Dejan Azeski në rajonin ku jemi. Lidija Georgieva është një emër stilist në vend, një markë e vërtetë, me më shumë se 20 vite angazhim profesional për shtëpitë më të mira të modës në Paris (po, është e vërtetë, Madonna e bleu krijimin e saj). Suzana Kamberova është doktoreshë e mjekësisë, dermatologe, por në të njëjtën kohë ka një dhunti të jashtëzakonshme në shkrimin e prozës, së fundmi ka botuar një libër në Serbi. Pjesë e shkrimtarëve të rregullt janë Miroslav Sazdovski për komunikim biznesor, Darko Buldioski për komunikim digjital, anëtarët e Shoqatës së tregtarëve të devizave që vijnë nga sektori financiar shkruajnë për lëvizjet e kursit. Hapësirë ​​u jepet edhe shkrimtarëve të rinj që kanë një të ardhme të ndritur përpara, si Dimitar Funa, aktualisht në Londër, një emër i madh i ardhshëm në botën e financës. Aleksandar Mateski kujdeset që bukuritë e vendit t’i prezantojë me reportazhe interesante të udhëtimit. Krahas autorëve nga vendi, herë pas here botojmë tekste të shkrimtarëve nga jashtë. Hapësira nuk na lejon t’i përmendim të gjitha. Shihet se pavarësisht se revista quhet “Ekonomia dhe Biznesi”, ajo nuk trajton vetëm tema të tilla, por ofron një gamë të gjerë tekstesh interesante për lexuesit që nuk vijnë nga bota e biznesit. Gjithashtu cilësia nuk është për ne vetëm shkrimtarët. Merita e madhe për suksesin i takon Cirko Boshkoskit i cili kujdeset që të gjitha aktivitetet në kuadër të revistës dhe kompanisë që e boton të realizohen në kohë dhe në mënyrë cilësore.

Me këtë rast dua të theksoj se “Ekonomia dhe Biznesi” krijon tekste me vlera të qëndrueshme. Tregues për këtë është fakti se në vitet e fundit janë botuar rreth tre libra të cilët përmbajnë tekste të botuara në revistë. Të tillë janë libri “Majtas – Djathtas”, vepër e përbashkët e profesorëve Nikolla Popovski dhe Trajko Sllaveski, libri “Tregime ekonomike maqedonase” i profesor Aleksandar Stojkov dhe libri “Devijimet” i autorit Emanuel Rember, ish-drejtor i Kulturës Franceze. Qendra në Shkup. E udhëhequr nga qasja e saj e thellë, thelbësore, “Ekonomia dhe Biznesi” ndjek temat aktuale dhe trendet botërore. Kështu që prej pesë vitesh revista ka rubrikën “Mjedis i shëndetshëm – jetë e shëndetshme”. Është realizuar në një mënyrë që artistë të njohur, piktorë, fotografë, dizajnerë etj. japin kontributin e tyre në temën e rubrikës. Ata e bëjnë këtë duke dizajnuar përmbajtje një faqeje për rubrikën. Në këtë mënyrë ne të gjithë së bashku japim kontributin tonë modest për të mbajtur vazhdimisht në fokus rëndësinë e të pasurit një mjedis të shëndetshëm. Kjo është një ide e Lidija Georgieva e cila kujdeset të sigurojë përmbajtje për çdo muaj. Jemi posaçërisht krenarë që deri më tani kanë kontribuar shumë emra të njohur, ndër të cilët edhe grafiku i London Guardian.

Sigurisht, asnjë nga këto nuk do të kishte ndodhur pa besimin e lexuesve tanë. Për këtë arsye në vitet e kaluara dy herë e kemi ulur çmimin e parapagimit vjetor në revistë, nga 4.200 denarë në 2.950 denarë, e më pas në 1.500 denarë (për studentët është 1.000 denarë) me dërgesë falas në adresën e treguar nga parapagues. Me këtë “Ekonomia dhe Biznesi” u bë shumë më i aksesueshëm për një rreth më të gjerë lexuesish. Siç pritej, numri i abonentëve është shumëfishuar.

Gjatë gjithë këtyre viteve kemi mbështetjen e kompanive sponsorizuese. Ata e dinë se ekzistenca e një reviste të tillë biznesi kontribuon në forcimin e perceptimit të ekonomisë maqedonase në sytë e partnerëve të tyre të huaj dhe investitorëve të huaj në vend. Ndaj prej disa kohësh ka një interesim të madh në sektorin e biznesit për të qenë prezent në “Ekonomi dhe Biznes” me një intervistë. Për ilustrim, për momentin, mega intervista e parë falas që do të shkonte me një foto në kopertinë është falas për gjysmë viti nga tani, në numrin e qershorit 2022. Gjithçka tashmë është rënë dakord deri atëherë.

Jemi veçanërisht krenarë për faktin se në dy vitet e fundit kemi marrë pjesë në zbatimin e një projekti të financuar nga Agjencia Zvicerane për Zhvillim. Ky është projekti “Komuna ime”, ku përfshihen komunat Aerodrom dhe Rankovce. Për më tepër, jemi dëshmitarë të një interesi në rritje për bashkëpunim me “Ekonomia dhe Biznesi” i ardhur nga jashtë duke publikuar intervista me kompani nga vende të tjera. Po fillojmë bashkëpunimin me një markë biznesi me famë botërore.

Përfundimisht, le të kthehemi te mendimi i profesorit Tihomir Jovanovski, themeluesit të “Ekonomisë dhe biznesit”, se njerëzit në Maqedoni duhet të lexojnë më shumë. Unë thjesht do të shtoja se ne kurrë nuk e dimë se ku dhe çfarë mund të lexojmë që do të ndryshojë plotësisht imazhin tonë për diçka dhe do të na japë një ide që do të ndryshojë plotësisht jetën tonë. Lexoni “Ekonomia dhe Biznesi”, merrni një abonim vjetor dhe jepni një abonim vjetor dikujt për të cilin dëshironi të ndërtoni standarde të larta të cilësisë. Ne do të vazhdojmë të bëjmë gjithçka që mundemi për të justifikuar besimin tuaj.